Jea

Ännu en sommarhelg

In Familjen, Skoldagbok Hvilans Naturbruksgymnasium KYTD06 on 17 september, 2006 at 18:32
har avnjutits.
I går var det öppet hus på skolan och jag skulle vara i växthusen och arbeta.
Började med att prickla penséer i två timmar, sedan bytte jag av Lisbeth vid buskar och träd för att hon skulle få guida de sina.
Vid halv tolv gick tre av mina klasskamrater förbi och skulle gå och äta, jag bad att någon av dem skulle komma och byta av mig efter att de ätit och de svarade ”Visst” men inte kom nån av dem…  man kan inte lita på någon!
Jag väntade inte mina mostrar och morbröder förrän vid 12. men kl 13 hade de fortfarande inte kommit… De kom tio i två – eller de ringde då – de hade försökt hitta mig genom att knata runt på skolan.  Sedan fick jag visa alla fina växthus och rabatter och annat kul vi har på skolan. Vi gick runt i över en timme, jag skulle köpa lite växter men fick dem i inflyttningspresent av Mostrarna i stället, sedan for vi hem och fikade lite.
Idag har vi kånkat kartonger, Släpat ner vita byrån och annat skrofs till källarförrådet så snart kan jag fotografera vårt vackra hem och lägga på nätet utan att skämmas .
På eftermiddagen tog vi en cykeltur till ”Ribban” Ribersborgsbadet och snaggade Calle lite till och badade. Jo, det går fortfarande att bada fast det börjar bli lite kyligare. På väg hem höll jag på att förfrysa tårna… kl 19:33 temp 18 grader C Så det är fortfarande sommar enligt vår norrlänska uppfattning. Men mina tår verkar alltså ha blitt skånska. Nu ska vi äta middag, mauckarrouner och tjottabollar. Momsfilibaba som Kirke skulle sagt.
Kommentera

