Jea

Sommaren första dopp?

In Natur, Vilse i pannkakan on 14 september, 2006 at 18:41
Jag har misstänkt att det fanns något spännande bakom gräsvallen vid basebollplanen och idag tog jag tillfället i akt när Calle och hans kompis Simon gick iväg till träningen att smita iväg utefter gångvägen bakom. Gissa vad jag hittade – EN STRAND och HAVET!!!! och ett antal badpirer.
Jag vandrade ut på en av dem och kände lite på vattnet, klart badbart men det var lite för mycket tång och maneter för min smak. Dock vandrade jag vidare på flera pirer och vid den sista så var det nästan ingen tång och framför allt inga maneter. Lockelsen blev för stor och jag tog ett dopp i bara underkläderna, satt sedan och sol- och vindtorkade i kvällssolens ljumma strålar. En underbar avslutning på en härlig dag.
Kommentera

