Jea

Måndag 31 juli

In Okategoriserade on 2 augusti, 2006 at 12:59

Vaknade vid 5 då det ljusnade och fortsatte vår färd  söderut. Puzzel fick vara lös men hårt hållen i sele av Calle – jag vet att man inte ska ha dem lösa men i valet att ha honom som en presumtiv fara och att få ögonen utklösta valde jag det förra. Inte för att han brukar vara elak men alla har har sin gräns och hans var definitiv nådd. Han satt dock väldigt lugnt hela vägen till Falkenberg. Kom fram till Faster 07:30 och tog henne nästan på sängen om man så säger 😉

Fick frukost och packade ur alla blommor och sedan tog jag en välbehövlig dusch och lade mig för att vila en stund. Calle åkte med henne och handlade. När de kom hem sov jag, Calle ville titta på TV men somnade inom 5 minuter…. Hjördis väckte oss vid 1230 för ”middag”.

Sedan packade jag ur resten av bilen, satte katterna i Bur igen – jag är inte poppis just nu tror jag 😦 Och styrde kosan mot Helsingborg.

Att hitta till Katthotellet Spinneriet i Ödåkra skulle inte vara så svårt, jag hade ju vägkartan och Ödåkra är relativt stor tätort? MEN i Skåne skyltar man inte efter hur stor tätort det är utan hur många vägar som leder dit… Efter tre svängar runt Allerum Kyrka och stopp vid liten stuga för att fråga efter vägen så kom jag dit. Väl i Ödåkra C ringde jag Spinneriet för att få mer detaljerad beskrivning ”Nä men vi bor inte alls i Ödåkra, vi har bara postadress Ödåkra… Åk till Mjöhult och sedan Mot Rögle = Nästan uppe i Ängelholm! så hittar du oss. Allt detta bara för att Helsingborgs politiker vill kunna skryta om att Kommunen  sträcker sig från Skälderviken i Norr till whatever i Söder?

Spinneriet är ett riktigt lyxställe för semesterfirande katter och snälla ägare. Jag fick en rundtur och träffade övriga hotellgäster. Bland annat tre jättesnygga Bengaler – ska jag nånsin lägga pengar på en raskatt är det en sån. MJAOUWAOW vad snygga de är! Där fanns också en ½-års gammal siames och det hon berättade om honom lät som Dino när han var yngre… Vacker och kelen var han också. Stack ut tassarna genom galler och tog tag i min arm för att hålla fast så att jag inte kunde gå, snacka om hjärtekrossare…

Att hitta till Hotellet jag skulle bo på var betydligt lättare – Bara rakt in i Centrum mitt emot ”Knutpunkten”.  Väl där tog jag en dusch – igen. Tog en promenad på piren, tittade på Danmark innan jag gick ”hem” lade mig på sängen och såg på DI Fowley – eller vad han nu heter…engelska deckaren. Och sen soooov jag….

Kommentera

